dilluns, 5 de desembre del 2011

04-12-2011 MITJA MARATO CIUTAT DE MATARO

Aquesta mitja, no la tenia prevista ni tant sols fa un mes enrera, però fa poques setmanes, em conecto a CORREDORS.CAT, i veig que diuen que s´han obert les incripcions. Aixis que dit i fet, i quasi sense voler, ja estic apuntat a una nova Cursa.  La veritat es que en tenia ganes, ja que desde el setembre que no feia cap mitja, i els darrers test havien estat curses de 10 Km i la Marató del Mediterrani.  Quant li vaig dir a en Carlos de RUNIAM (que es qui a distancia està portant els meus entrenaments), crec que no li va fer gaire gracia, i em va dir que fes aquesta cursa a un ritme suau, vigilant sobretot les pulsacions.

He de dir que la meva intenció era de ser un bon minyó, però quant ahir em vaig posar el pulsometre, vaig veure que estava una mica tronat, ja que tot just posar-me a calentar, em marcava pulsacions de 170, i en canvi, em prenia el pols i eran substancialment mes baixes. Aixis que decideixo fer la cursa sense mirar les pulsacions, corrent per sensacions.

Tot i que com dic, no tenia previst fer cap marca, em feia relativa il.lusió millorar la meva anterior marca en mitja que era del 04-09-2011 a la Mitja Marató de Sabadell. Llavors, sense forçar molt la màquina (be, quant un corre una cursa, sempre va a un ritme mes alt), vaig fer la que era la meva MMP, 01:36:14. Amb aquest temps com a referencia, surto amb la ideia de fer 1:35. Miro el meu Ipod, i segons l´APP Run Pace Calc, he d´anar a ritme de 4:30.

A tots els foros que he pogut llegir sobre la Mitja de Mataró, llegeixo que a partir del Km. 19, es quant la cursa es fa dura, i que hi ha una pujada important. Veient això, decideixo que anire sobre 4:25 per deixar un marge als darrers 2 Km, i permetre´m una petita disminució de ritme.  Surto la carrera molt còmode, també es veritat que menys uns petits desnivells inicials, la cursa comença amb baixada, i a sobre passa pel mig del poble, el que fa que et sentis reconfortat amb els anims de la gent, i com dic, ajudat pel perfil de la cursa. Em surten uns primers 5 Km. en 22:02, els 10 Km. en 43:59, i els 15 Km. en 01:06:15, es a dir, que prácticament he anat fent temps similars, i tant sols m´he deixat entre el Km. 10 i el 15, 2 segons per volta. I seguia trobant-me molt be, aixis que he decidit mantenir
el ritme fins arribar al temut Km. 19,5. Es cert que ha estat dur, i que m´ho he pres amb molta tranquilitat els 2 darrers Km. Llavors, la meva mitja ha caigut lleugerament, però el record ja estava aconseguit. Els darrers 200 metres, he pogut esprintar i he arribat a la meta, molt content, pero sobretot gens agobiat, i amb molt bones sensacions. En la foto de dalt, es pot veure clarament la meva evolució. TEMPS FINAL 1:33:50 MMP. Veient el plantejament que he fet de la cursa, el ritme que he pogut portar, els entrenaments que encara em manquen, i sobretot les bones sensacions finals, crec que en alguna propera mitja, em puc apropar al sub: 1:32.
 Crec que per primer cop, he aconseguit anar millorant posicions en la cursa, el que demostra que la mateixa m´ha anat molt be, i que les sensacions han estat molt bones. Fins i tot els darrers Km, en pujada, he seguit avançant a alguns corredors.

I ara unes quantes fotos, totes gracies a l´amabilitat de la gent de CORREDORS.CAT.





Durant uns quants Km. he tingut el plaer de correr al costat de l´ANNA COS. Tot un exemple a seguir.

La part mes aburrida de la cursa, passa per la carretera, però l´important es no perdre el somriure

Un dia fantastic per practicar el Running.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada